Hemma efter en underbar vecka

Nu har vi varit hemma i ett par dagar. Resan har man börjat smälta och intrycken har börjat bearbetas. En helt underbar och galen vecka hade vi i Rom. Vi fick mycket mer gjort än vad jag trodde på förhand. Vi hann med att beta av alla stora turistmål samtidigt som vi också fick känna på det riktiga Rom plus en resa till Frosinone. En fullkomligt perfekt vecka. Det enda jag hade ändrat på ifall jag kunde var resultatet i matchen. Annars helt perfekt!

Vad har hänt sen vi kom hem då? Ja. Jag har hunnit med att se mitt Bollnäs GIF förlora SM-finalen på Studenternas i Uppsala mot Hammarby. Riktigt pissigt och tungt men överkomligt. Något grattis får dom dock inte av mig. De är dom inte värda.Igår besegrade också Lazio Cagliari borta med 2-0 efter mål av Tommaso Rocchi och Segio Floccari. Jag har också börjat med skrivandet till resereportaget. Framsidan är klar, likaså förorden. En liten krönika om Piazza Vescovio har jag också klottrat ned. I skrivande stund sitter jag och arbetar med ett större reportage om matchen vi var på, Lazio alltså. Förhoppningsvis hinner jag blir klar med den idag, det beror lite på ifall jag skall upp till Bollnäs ikväll och tacka Giffarna för en underbar säsong eller ej. Det återstår att se.

Den här bloggen kommer vi att fortsätta och uppdatera tills hela projektet är avslutat så det är bara att kika in då och då ifall ni är intresserade av hur det hela fortlöper. Några smakprov från reportaget kommer ni dock inte bli bjudna på, däremot kommer det att läggas upp här när det är helt klart. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge brukar det sägas.

Jag vill också passa på att önska http://projectlondon.blogg.se ett stort lycka till och trevlig resa. De har nu börjat sin resa till Englands huvudstad London. Följ deras resa på bloggen likt ni gjorde med oss, helt klart värt det. Ha en otroligt bra tid i London nu, flickor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0