Intervju med Stefan Radu



Efter att ha surfat runt på diverse Laziorelaterade hemsidor så hittade jag en intressand intervju med den rumänske försvararen Stefan Radu.  Intervjun är gjord av Rumäniens största sporttidning Gazeta Sporturilor. Slänger här upp den till er översatt och klar!

Vad är nyckeln till din framgång i Lazio?
Det här är nog stora ord, men hårt arbete och full disciplin tog mig hit.

Mer detaljer?
Efter att jag lämnade Rumänien för två år sedan, slutade jag med alla kapitel som: barer, nattklubbar. Nattliv existerar inte för mig längre och det gillar jag, jag tycker det passar mig. Om du hittar mig klockan 22:30 i Rom, en gång om månaden, betyder det att de är något speciellt. Det händer ofta att jag skrattar med mina vänner och de tycker att jag beter mig som en gammal gubbe.

Saknar du Rumänien?
Ja, men bara min familj. Resten, Varför skulle jag sakna något? Slagsmål, aggressiva diskussioner? Nej! Sakna barer eller människor som drar fördelar av ditt jobb? Inte ett dugg! Jag ska säga dig: Jag är glad över mig själv att jag lämnade i tid.

Du var en grabb som gick på ut mycket, hur kunde du lugna ner dig så snabbt?
Jag är ingen ensamvarg. Jag har min flickvän här, och jag träffar vänner när jag är ledig. Den här semestern hade jag bara fyra dagars ledighet. Jag vilar det mesta av tiden. Jag vet att det låter konstigt, men jag ska säga dig en sak: på två år har jag inte ens hunnit sett hela Rom.

Är du glad att du gick till Lazio?
Ja, jag är jätteglad, jag tror de är mitt livs bästa val. Det är synd, vi har ett lag som kan spela i Champions League, men vi har så mycket otur. Det är därför vi inte ligger högre upp i tabellen.

Italiensk press skriver att Bayern München är ute efter dig!

Jag vet inte. Vi är i en jobbig situation i Lazio. Jag tänker inte alls på att lämna, mina tankar går bara till hur vi ska lyckas rädda oss.

Italienska journalister har berömt dig väldigt mycket!
Sen jag kom till Rom har jag aldrig pratat med någon journalist här. Inte alls. De är bara vad dom ser på planen, på matcherna, många träningar här i Lazio är stängda.

Du har inte spelat med landslaget på ett tag. Känns inte det konstigt med tanke på att du spelar i Serie A?
Jag tänkte först säga "Inga kommentarer". Men många hade missuppfattat de. Jag tänker inte på landslaget. Jag menar, jag vill göra klar för mig själv...Lazio ligger dåligt till i tabellen, och jag vill hjälpa klubben att klättra. Jag kritiserar ingen. Jag gör bara mitt jobb här. Och de ansvariga vet Lazios faxnummer....Vi behöver bara lite hälsa.



Kommentarer
Postat av: Madeleine Flodin

Hej, kan ni inte skriva lite utförligt om ert projekt? =) Vart ska ni bo? När ska ni vara där? Ska ni bara gå på fotboll eller vad ska ni göra mer? =) Ha det bra killar!

2010-01-18 @ 17:31:10
URL: http://projectlondon.blogg.se/
Postat av: Ryström

Absolut! Slänger ihop ett inlägg så får vi se om det rätar ut alla frågetecken! Lycka till med London! :)

2010-01-18 @ 17:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0