Grande Roberto!



Den 32-årige mittfältaren har snart spelat hundra matcher i den ljusblå tröjan. Roberto Baronio föddes 11 december 1977 i Verolanuova nära Brescia i Lombardiet. Han har hunnit med sex säsonger i Lazio men har stått i kontrakt med Romklubben sedan 1997. Han har under ett par säsonger varit utlånad till klubbar som Vicenza, Reggina, Fiorentina, Perugia, Chievo, Udinese och sin moderklubb Brescia. Nu har han deklarerat sin kärlek till den ljusblå Romklubben. I en intervju i veckan uttryckte han sin önskan att få avsluta karriären i Rom. Hans kontrakt går ut efter denna säsong. I intervjun med Goal.com fällde han denna kommentar.

- Jag har alltid hoppats att få avsluta min karriär här. Förhandlingarna med mig bör inte bli så svåra, jag begär inte månen precis.


Roberto har aldrig varit den där spelaren som briljerar med läckra dragningar och omöjliga klackar. Det han kunnat skryta med är ett bra tillslag och ibland väldigt giftiga frisparkar. Han har levt på sin vilja, sin kämpaglöd eller med andra ord, sin Lazialità. Roberto har denna säsong belönats med att få bara kaptensbindeln i vissa matcher, något han faktiskt förtjänar med tanke på allt tålamod han haft under alla olika tränare som kommit och gått. Jag hoppas Roberto får sin önskan igenom och avslutar karriären i Rom. Men under Lotitos vingar vet man aldrig hur det slutar.

- Jag spelar bra, känner mig stor och stolt över att bara den här tröjan.


Grazie, Grande Roberto!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0